четвртак, 06. април 2017.

Recenzija mini serije „Noćni menadžer“

Noćni menadžer hotela u Kairu ulazi u uzak krug dilera oružjem sa namerom da ih raskrinka.

Radnja serije počinje i završava se u glavnom gradu Egipta, Kairu. Džonatan Pajn (Tom Hiddleston) je noćni menadžer u hotelu Nefertiti gde sreće i zaljubljuje se u Sofi Alekan, devojku lokalnog gangstera Fredija Hamida. Kada mu Sofi da poverljiva dokumenta o ilegalnoj međunarodnoj prodaji oružja u kojima se pojavljuje i ime Ričarda Ropera, engleskog milijardera, Pajn ulazi u opasnu igru intrige i prevare. Nakon što je pronalazi mrtvu u hotelu, strahujući za svoj život, Pajn napušta Egipat i odlazi u Švajcarsku. Ni ne sluti da će se četiri godine kasnije susresti sa čovekom koji je odgovoran za Sofino ubistvo. Željan osvete, Pajn odlučuje da prihvati ponudu Anđele Ber koja rukovodi delom britanske obaveštajne službe i počinje da špijunira Ričarda Ropera.

Ova BiBiSi-jeva mini serija od šest epizoda emitovana tokom 2016. godine osvojila je dvanaest nagrada od čak 31 nominacije. Kompozitoru Viktoru Rejesu i režiserki Suzani Bier pripala je nagrada Emi, dok su Zlatnim globusom nagrađeni Tom Hidlston za glavnu ulogu i Olivija Kolman i Hju Lori za sporedne uloge. Britanski The Sun seriju je ocenio kao jednu od najboljih serija svih vremena.

Iako je bilo želje za filmskom adaptacijom romana po kojem je snimana mini serija, dva sata se činilo kao malo vremena da se prikaže celokupna priča na pravi način. Ali postavlja se pitanje da li i šest jednočasovnih epizoda može upravo to. Na početku se sve suviše sporo odvija, te se stiče utisak da će priča biti kompleksnija nego što zapravo jeste. Serija pretenduje da u nekim momentima ima neubedljivu i nelogičnu radnju, a zaplet s vremenom postaje predvidljiv, kao i rasplet.

Predstavljena kao igra mačke i miša, seriju krasi i interesantan ugao iz kojeg pratimo radnju. Režiserka Suzana Bier uspela je u nameri da i vizuelno verodostojno prikaže radnju koja se pored Egipta i Engleske odvija i u Švajcarskoj, Španiji i Turskoj. Autentičnosti lokacija doprinosi i uverljiva kostimografija. Mistični taktovi i melodije savršeno se uklapaju u segmente serije, na taj način doprinoseći još više kvalitetu ekranizacije ovog špijunskog romana Džona Le Karea.

Iako se priča kasnije razvija brzo zbog malog broja epizoda, neke scene su bespotrebno razvučene i gubi se smisao. Mali broj epizoda je verovatno bio jedan od razloga za nepotpunu analizu samih likova, stoga u određenim momentima nije jasan razlog njihovih postupaka. Mora se temeljno pratiti radnja da bi se dobro razumelo šta se zbiva. Pozitivna strana mini serije je svakako dobra gluma Hju Lorija koji uspeva da u javnosti bude voljeni „filantrop“ Roper, a zapravo se iza njegovog imena krije lukav i nemilosrdan trgovac oružjem. Međutim, postoje određene praznine u priči, te je kontradiktorno da jedan inteligentan Roper olako primi u svoje krugove neznanca, to jest Pajna. Iako dobitnik Zlatnog globusa za najbolju mušku ulogu u seriji, postavlja se pitanje da li je Tom Hidlston opravdao očekivanja, ili za loše odglumljene scene treba kritikovati scenariste. Treba, opet, uzeti u obzir da je serija nastala iz knjige, stoga su praznine u seriji verovatno bolje objašnjene u romanu.

Ova špijunska drama obiluje akcijom isprepletanom ljubavnim pričama, savezima i izdajama što gledaocima zaokuplja pažnju i podstiče na razmišljanje šta se desilo posle.

Uloge: Tom Hiddleston, Hugh Laurie, Olivia Colman, Elizabeth Debicki, Tom Hollander
Režija: Susanne Bier